Дистанційна освіта з інформатики в період травня-червня 2021 року
31.05.2021 - 04.06.2021
Конспект уроку для учнів
Тема: Алгоритми для опрацювання лінійних рівнянь з параметром. Аналіз математичної моделі та пошук унікальних елементів у цій моделі.
Теоретична частина
Повторення вивченого матеріалу
Класифікація алгоритмів
в компетентнісних завданнях
з теми «Алгоритми та програмування»
Під час розв’язування компетентнісних задачах з інформатики створюються, реалізуються, тестуються найчастіше використовуються:
· алгоритми форматування(редагування) об’єктів за даними параметрами;
· алгоритми переміщення(розміщення) об’єктів за даними параметрами;
· алгоритми видалення(приховування) об’єктів за даними параметрами;
· алгоритми перевірки властивостей об’єктів за даними параметрами;
· алгоритми зміни або заміни властивостей об’єктів за даними параметрами;
· обчислювальні алгоритми: алгоритми-калькулятори;
· алгоритми пошуку об’єктів за даними параметрами;.
· алгоритми фільтрування змінних величин у лінійному масиві;
· алгоритми (створення)генерування об’єктів: алгоритми-генератори;
· алгоритми перестановки та впорядкування числових та символьних величин.
В ході розв’язування компетентнісних задач з інформатики на початкових етапах розв’язування проводиться аналіз властивостей об’єктів та даних умови для того, щоб використати уміння та навички під час реалізації різних видів алгоритмів, а саме створюються:
1.Нелінійні алгоритми:
1.1. Алгоритми розгалуження :
1.1.1. Алгоритми з повним розгалуженням;
1.1.2. Алгоритми з певним розгалуження;
1.2. Алгоритми з узагальненим вибором:
1.2.1. Алгоритми з повним узагальненим вибором;
1.2.2. Алгоритми з неповним узагальненим вибором;
1.3 . Циклічні алгоритми:
1.3.1 Циклічні алгоритми з лічильником з кроком +1;
1.3.2 Циклічні алгоритми з лічильником з кроком -1;
1.3.3 Циклічні алгоритми з лічильником з кроком +m;
1.3.4 Циклічні алгоритми з лічильником з кроком –m;
1.4. Циклічні алгоритми з передумовою:
1.4.1. Циклічні алгоритми з простою передумовою;
1.4.2. Циклічні алгоритми з складеною передумовою;
1.5. Циклічні алгоритми з післяумовою:
1.5.1. Циклічні алгоритми з простою післяумовою;
1.5.2. Циклічні алгоритми з складеною післяумовою.
1.6. Вкладені циклічні алгоритми:
1.6.1. Цикл лічильником має цикл з післяумовою;
1.6.2. Цикл лічильником має цикл з передумовою;
1.6.3. Цикл лічильником має цикл з лічильником;
1.6.4. Цикл передумовою має цикл з лічильником;
1.6.5. Цикл передумовою має цикл з передумовою;
1.6.6. Цикл передумовою має цикл з лічильником;
1.6.7. Цикл ісляумовою має цикл з лічильником;
1.6.8. Цикл післяумовою має цикл з передумовою;
1.6.9. Цикл післяумовою має цикл з післяумовою.
1.7. Рекурсивні алгоритми:
1.7.1. Алгоритм з рекурсивною процедурою;
1.7.2. Алгоритм з рекурсивною функцією;
1.8. Ітераційні алгоритми без рекурсії:
1.7.1. Алгоритм з процедурною ітерацією без рекурсії;
1.7.2. Алгоритм з ітераційною функцією без рекурсії;
Практична частина
Тестування
знань з інформатики
Обeріть декілька варіантів відповідей у кожному запитанні
1.(1бал). Для створення текстової інформації, що містить 2021 символ, варто використати такі текстові редактори:
А. Блокнот; Б.WordPad; В. MS Word; Г. MS Power Point; Ґ. Calc; Д.
MS Excel; Е. BDV Notepad; Є. Writer, Ж. Thonny; З. Math; И. Draw;
І. Base; Ї. Impress; K. MS Access; Л. Scratch; M. Paint.
2.(1бал). Для створення електронної
презентації, що містить 221 слайд з анімаціями, варто використати такі редактори презентацій:
А. Блокнот; Б.WordPad; В. MS Word; Г. MS Power Point; Ґ. Calc; Д.
MS Excel;
Е. BDV Notepad; Є. Writer, Ж. Thonny; З. Math;
И. Draw; І. Base; Ї. Impress; K. MS Access; Л. Scratch; M. Paint.
3.(1бал). Для створення електронної
таблиці, що містить 21 формулу для обчислення, варто використати такі середовища для електронних таблиць:
А. Блокнот; Б.WordPad; В. MS Word; Г. MS Power Point;
Ґ. Calc; Д.
MS Excel;
Е. BDV Notepad; Є. Writer, Ж. Thonny; З. Math;
И. Draw; І. Base; Ї. Impress;
K. MS Access; Л. Scratch; M. Paint.
4.(1бал). Для створення електронного
зображення, що містить 21 шаблон для
малювання, варто використати такі середовища для опрацювання
електронних зображень:
А. Блокнот; Б.WordPad; В. MS Word; Г. MS Power Point; Ґ. Calc; Д.
MS Excel;
Е. BDV Notepad; Є. Writer, Ж. Thonny; З. Math; И. Draw; І. Base; Ї. Impress; K. MS Access; Л. Scratch; M. Paint.
5.(1бал). Для створення електронного
алгоритму, що містить 21 команду
розгалуження та повторення для
обчислення, варто використати такі середовища для опрацювання
та реалізації алгоритмів мовою програмування:
А. Блокнот; Б.WordPad; В. MS Word; Г. MS Power Point;
Ґ. Calc; Д.
MS Excel;
Е. BDV Notepad; Є. Writer, Ж. Thonny; З. Math; И. Draw;
І. Base; Ї. Impress; K. MS Access; Л. Scratch; M. Paint.
6.(1бал). Для створення електронної скриньки,
що містить 21 електронну хмару з
додатками, варто використати такі служби для
електронного листування:
А. Блокнот; Б.WordPad; В. MS Word; Г. MS Power Point;
Ґ. Calc; Д.
MS Excel;
Е. BDV Notepad; Є. Writer, Ж. Thonny; З. Math;
И. Draw; І. Base; Ї. Impress; K. MS Access; Л. Scratch; M. Paint; Н. Gmail.
7.(1бал). Які властивості електронного символу в тексті можна відформатувати у офісному додатку
текстового редактора:
А. Напівжирне накреслення; Б.Підкреслення; В. Колір тексту; Г. Зміна шрифту; Ґ. Розмір шрифту; Д. Колір
виділення шрифту; Е. Стиль написання; Є. Колонтитул, Ж. Міжсимвольний інтервал; З. Орієнтація; И. Табуляція;
І.
Макет
слайда; Ї. Групування; K. Анімація; Л. Наведення сітки; M. Контури фігури; Н. Створення списку.
8.(1бал). Які властивості електронної клітинки в таблиці можна відформатувати у офісному додатку табличного
редактора:
А. Формат клітинки; Б.Висота
клітинки; В. Колір
тексту в клітинці; Г.
Зміна адреси або
назви клітинки; Ґ. Ширина клітинки; Д. Колір
заливки клітинки; Е. Колір контуру клітинки; Є. Колонтитул клітинки, Ж. Клітинковий інтервал; З. Орієнтація клітинки; И. Табуляція клітинки; І. Макет клітинки; Ї. Групування
клітинок; K. Анімація клітинок; Л. Наведення захисту
клітинки; M. Невидимість формул в
клітинці; Н. Правило виділення
клітинки.
9.(1бал). Які властивості об’єктів електронного слайда в
презентації можна відформатувати у
офісному додатку редактора презентації:
А. Висота слайда; Б.
Ширина слайда; В. Колір
тексту на слайді; Г.
Зміна шрифту
заголовку слайда; Ґ. Розмір шрифту заголовку слайда; Д. Колір виділення заголовку
слайда; Е. Анімаційний перехід слайда; Є. Макет слайда; Ж. Міжслайдовий інтервал; З. Орієнтація слайда; И. Табуляція на
слайді; І. Макет схеми на слайді; Ї. Групування зображень на слайді; K. Анімація тексту на
слайді; Л. Наведення сітки на слайді; M. Наведення напрямних
ліній на слайді; Н. Створення гіперпосилання на слайді.
10.(1бал). Які властивості об’єктів електронного листа можна
відформатувати у службі електронного листування:
А. Додати у графу «Кому» декілька електронних адрес; Б. Написати тему
листа трьома різними мовами; В. Прикріпити
до листа декілька файлів різних форматів; Г.
Змінити адреси в гіперпосилання у змісті листа; Ґ. Вставити таблицю в електронний лист; Д. Вставити
зображення в електронний лист; Е. Змінити колір заливки тексту у змісті листа; Є. Створити колонтитули в листі,
Ж. Змінити інтервал
між усіма символа у тексті; З. Змінити орієнтацію тексту у листі; И. Змінити
табуляцію у листі; І. Змінити
макет листа; Ї.
Створити групування листів за адресатами; K. Змінити анімацію
тексту у листі ; Л. Наведення захисту даних
у листі; M. Невидимість тексту у
листі; Н. Змінити правило виділення спаму у листі.
11.
Продовжити тестування в на основі Google-Forms
Реалізувати наступні алгоритми пошуку
Завдання
1. Реалізувати
нелінійний алгоритм з вкладеними циклами мовою програмування Python3 в
середовищі Thonny відповідно до зразку для пошуку цілих
розв’язків лінійного рівняння з двома невідомими: xa+yb=z на деякому числовому проміжку:
Реалізація.
print("це
алгоритм пошуку деяких цілих розвязків рівняння вигляду: xa+yb=z")
x=6; y=7; z=89; n=30
s=0
k=0
for i in range(-n,n):
for j in range(-n,n):
s=x*i+y*j
if s==z:
print("Це рівняння: ",x,'a+',y, 'b=',z, " має розвязок:
a=",i,"b=", j)
k=k+1
print("Це кількість знайдених розвязок рівняння: k= ", k)
Протестувати програму декілька разів
Тест 1. Якщо x=3; y=1;
z=9; n=40;
Тест 3. Якщо x=2; y=-1;
z=-10; n=60;
******************************
Завдання
2. Реалізувати
нелінійні алгоритми з повторення мовою програмування Python3 в середовищі Thonny
відповідно
до зразку для знаходження суми членів числової послідовності:
Реалізація.
print("це
алгоритм суми зростаючої послідовності цілих чисел: цикл 1 з передумовою")
b=1;
k=48; m=13; g=0; q=0; f=8
while
q<f: # 1-ий цикл, що
перевіряє умову для того щоб повторювати команди
b=k*q+m
#
обчислення поточного елента послідовності
g=g+b
#
обчислення поточної суми елементів послідовності
q=q+1
#
перехід до наступного елемента послідовності
print(q,"-ий член b=", b, "
Результат суми членів послідовності чисел: g=", g)
else:
print("Обчислення закінчено, тому
вихід із циклу")
print("це
алгоритм суми спадної послідовності ц ілих чисел: цикл 2 з передумовою")
c=0; t=0; p=0; n=-47; l=16; h=7
while t<7: # 2-ий цикл, що перевіряє умову для того
щоб повторювати команди
c=n*t-l
#
обчислення поточного елента полсідовності
p=p+c
#
обчислення поточної суми елементів послідовності
t=t+1
#
перехід до наступного елемента послідовності
print(t,"-ий член c=", c,
" Результат суми членів послідовності чисел: P=", p)
else:
print("Обчислення закінчено, тому
вихід із циклу")
Протестувати програму декілька разів
Тест 1. Якщо c=0;
t=0; p=0; n=-47; l=16; h=7
Тест 2. Якщо b=1; k=48; m=13;
g=0; q=0; f=8
Тест 3. Якщо c=0;
t=0; p=0; n=-35; l=4; h=3
******************************
Завдання 3. Реалізувати нелінійні алгоритми з повторення мовою програмування Python3 в середовищі Thonny відповідно до зразку для пошуку цілих розв’язків лінійного рівняння з трьома невідомими: xa+yb+zc=u на деякому числовому проміжку.
Реалізація.
print("це
алгоритм пошуку окремих розвязків рівняння: xa+yb+zc=u")
s=0; k=0; x=6; y=7; z=2;
u=60; q=7;
for
i in range(-q,q):
for j in range(-q,q):
for
m in range(-q,q):
s=x*i+y*j+z*m
if s==u:
print('Це
розвязок рівняння:',x,'a+',y,'b+',z,'c=',u, ": a=",i,"b=", j,"c=",
m)
k=k+1
print("Це
кількість знайдених розвязок рівняння: k= ", k)
Протестувати програму декілька разів
Тест 1. Якщо s=0; k=0; x=8; y=-5; z=-2; u=-40; q=8;
Тест 2. Якщо s=0; k=0; x=9; y=-7; z=-1; u=50; q=5;
Тест 3. Якщо s=0; k=0; x=4; y=8; z=2; u=80; q=6;
******************************
Результати виконаної роботи(файли з рельтатами тестування) надіслати на електронну скриньку: vinnser@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар