четвер, 23 вересня 2021 р.

24.09.2021 Графіка мовою програмування Python

 24.09.2021

Тема: Графіка мовою програмування Python

 

Практична частина  

 

Створення графічних об’єктів мовою програмування Python3

 

Завдання 1. Створити алгоритм для креслення квадрату мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

Реалізація.

import turtle            #викликається графічний модуль turtle

print("Kвадрат від черепахи")

t=turtle.Pen()     #задається змінна в графічному модулі turtle

t.up()                          #задається  вказіка підняти пензлик

       t.goto(-150, -150)    #вказіка опустити пензлик в точці (х, у)

       t.down()                 #задається  вказіка товщини пензлика

      t.width(7)                   #вказівка товщини пензлика на 5 пікселі

       t.color(0.9, 0.3, 0.7)    #вказівка кольору пензлика

for i in range(1,5):       #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

      t.forward(270)              #команда креслення відрізка 170 пікселів

      t.left(90)                      #команда повороту олівця  на 90 градусів

Завдання 2. Створити алгоритм для креслення рівностороннього трикутника мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

Реалізація.

import turtle             #викликається графічний модуль turtle

print("Рівносторонній трикутник від черепахи")

t=turtle.Pen()               #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

t.up()                          #задається  вказіка підняти пензлик

       t.goto(-180, -180)    #вказіка опустити пензлик в точці (х, у)

       t.down()                 #задається  вказіка товщини пензлика

      t.width(6)                   #вказівка товщини пензлика на 5 пікселі

       t.color(0.3, 0.9, 0.3)    #вказівка кольору пензлика

for m in range(1,4):         #створюємо цикл з лічильником

    t.forward(280)            #команда креслення відрізка 180 пікселів        

    t.left(120)                      #команда поворотуолівця на 120 градусів

 

Завдання 3. Створити алгоритм для креслення рівностороннього 5-кутника мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

import turtle         #викликається графічний модуль turtle

print("Рівносторонній 5-кутник від черепахи")

t=turtle.Pen()      #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

t.up()                          #задається  вказіка підняти пензлик

       t.goto(-150, -150)    #вказіка опустити пензлик в точці (х, у)

       t.down()                 #задається  вказіка товщини пензлика

      t.width(5)                   #вказівка товщини пензлика на 5 пікселі

       t.color(0.5, 0.5, 0.7)    #вказівка кольору пензлика

for  k in range(1,6):     #створюємо цикл з лічильником від1 до 5

    t.forward(50)    #команда креслення відрізка 180 пікселів        

    t.left(72)         #команда повороту олівця  на 120 градусів

Завдання 4. Створити алгоритм для креслення рівностороннього зіркового 8-кутника мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

import turtle         #викликається графічний модуль turtle

print("Зірковий 8-кутник від черепахи")

t=turtle.Pen()      #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

t.up()                          #задається  вказіка підняти пензлик

       t.goto(-150, -150)    #вказіка опустити пензлик в точці (х, у)

       t.down()                 #задається  вказіка товщини пензлика

      t.width(4)                   #вказівка товщини пензлика на 5 пікселі

       t.color(0.9, 0.9, 0.1)    #вказівка кольору пензлика

for i in range(1,9):     #створюємо цикл з лічильником від1 до 6

    t.forward(80)    #команда креслення відрізка 180 пікселів        

    t.left(225)         #команда повороту олівця  на 120 градусів

Завдання 5. Створити алгоритм для креслення рівностороннього зіркового 36-кутника мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

import turtle

print("Зірковий 36-кутник від черепахи")

t=turtle.Pen()

t.up()                          #задається  вказіка підняти пензлик

       t.goto(0, -150)    #вказіка опустити пензлик в точці (х, у)

       t.down()                 #задається  вказіка товщини пензлика

      t.width(3)                   #вказівка товщини пензлика на 5 пікселі

       t.color(0.9, 0.5, 0.7)    #вказівка кольору пензлика

for i in range(1,37):

    t.forward(80)

    t.left(244)

Завдання 6. Створити алгоритм для креслення рівностороннього зіркового 37-кутника мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

import turtle

print("Зірковий 36-кутник від черепахи")

t=turtle.Pen()

t.up()                          #задається  вказіка підняти пензлик

       t.goto(-10, -10)    #вказіка опустити пензлик в точці (х, у)

       t.down()                 #задається  вказіка товщини пензлика

      t.width(4)                   #вказівка товщини пензлика на 5 пікселі

       t.color(0.6, 0.6, 0.7)    #вказівка кольору пензлика

for i in range(1,38):

    t.forward(100)

    t.left(175)

 

Завдання 7. Створити алгоритм для креслення паралелограма мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

import turtle

print("Паралелограм від черепахи")

t=turtle.Pen()

t.up()                          #задається  вказіка підняти пензлик

       t.goto(-190, -150)    #вказіка опустити пензлик в точці (х, у)

       t.down()                 #задається  вказіка товщини пензлика

      t.width(3)                   #вказівка товщини пензлика на 5 пікселі

       t.color(0.9, 0.3, 0.7)    #вказівка кольору пензлика

for i in range(1,3):

    t.forward(80)

    t.left(60)

    t.forward(180)

    t.left(120)

Завдання 8. Створити алгоритм для креслення трапеції мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

import turtle

print("Рівнобічна трапеція від черепахи")

t=turtle.Pen()

t.up()                          #задається  вказіка підняти пензлик

       t.goto(-150, -150)    #вказіка опустити пензлик в точці (х, у)

       t.down()                 #задається  вказіка товщини пензлика

      t.width(7)                   #вказівка товщини пензлика на 5 пікселі

       t.color(0.4, 0.8, 0.7)    #вказівка кольору пензлика

t.forward(180)

t.left(120)

t.forward(80)

t.left(60)

t.forward(100)

t.left(60)

t.forward(80)

t.left(60)

Завдання 9. Створити алгоритм для креслення кола мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

import turtle

print("Коло від черепахи")

t=turtle.Pen()

t.up()

t.forward(100)

t.down()

t.begin_fill()

t.circle(100)

t.t.end_fill()

Завдання 10. Створити алгоритм для креслення клітинкового квадрату 5х5 мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

 

import turtle

print("Квадрат розміром 5х5 від черепахи")

a=20          #викликається графічний модуль turtle

print(" 5 квадратів 1 від черепахи")

t=turtle.Pen()

t.up()

t.forward(100)

t.down()     #задається змінна в графічному модулі turtle

for j in range(1,6):  

    for i in range(1,5):       #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

        t.forward(a)              #команда креслення відрізка 170 пікселів

        t.left(90)                      #команда повороту олівця  на 90 градусів

    a=a+20

t.forward(100)

t.left(90)

print("Kвадрат 2  від черепахи")

t=turtle.Pen()

t.up()

t.forward(100)

t.down()

t.forward(100)

t.right(90)#задається змінна в графічному модулі turtle

a=20

t.setheading(180)

t.right(-270)

t.forward(100)

t.left(90)

for j in range(1,6):  

    for i in range(1,5):       #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

        t.forward(a)              #команда креслення відрізка 170 пікселів

        t.left(90)                      #команда повороту олівця  на 90 градусів

    a=a+20

 

 

 

Завдання 11. Створити клітиноковий квадрат розміром 5х5 мовою програмування Python3 в середовищі програмування Thonny.

Реалізація.

import turtle                     # викликається  графічних  модуль turtle 

print(" Клітинковий квадрат розміром 5х5 від черепахи")

a=50                               #задається розмір клітинки в 20 пікселів

print("Перші 5 квадратів 1 від черепахи")

t=turtle.Pen()                 #задається об’єкт Реn(пезлик), якому даємо вказіки

t.width(2)                     #задається  вказіка товщини пензлика

                       t.goto(-250,-80)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.up()                              #задається  вказіка підняти пензлик

t.forward(250)            #задається вказіка накреслити відрізок на 100 пікселів

t.down()                       #задається  вказіка опустити  пензлик

for j in range(1,6):         #вказівка циклу (повторення дій) з лічильником від 1 до 5 разів

    for i in range(1,5):       #вказівка вкладений цикл (повторення дій) з лічильником від 1 до 4 разів

        t.forward(a)              #команда креслення відрізка  а  пікселів

        t.left(90)                      #команда повороту олівця  на 90 градусів вліво

    a=a+50                            #команда збільшення сторони квадрату на 20 пікселів

t.forward(250)

t.left(90)

print("Другі 5 квадратів 2  від черепахи")

t.shape('arrow')         #задається змінна в графічному модулі turtle

t=turtle.Pen()          #задається об’єкт Реn(пезлик), якому даємо вказіки

t.up()                          #задається  вказіка підняти пензлик

t.goto(250,170)      #вказіка опустити пензлик в точці (х, у)

t.down()                 #задається  вказіка товщини пензлика

t.right(180)             #команда повороту олівця  на 180 градусів вправо

a=50                          #задається розмір клітинки в 20 пікселів

for j in range(1,6):          #вказівка  циклу з лічильником від 1 до 5

    for i in range(1,5):       #вказівка  циклу з лічильником від 1 до 4

        t.forward(a)            #команда креслення відрізка а пікселів

        t.left(90)             #команда повороту олівця  на 90 градусів

    a=a+50                #задається розмір клітинки ще на 20 пікселів більше

 

Протестуйте цей алгоритм

 

 

Завдання 12. Створити алгоритм креслення куба та вписаної піраміди в цей куб  мовою програмування Python3 в середовищі програмування Thonny.

Реалізація.

import turtle                     

print("Алгоритм  виконання куба та вписаної піраміди")

t=turtle.Pen()

t.up()          #вказівка не залишати слід від пензлика      

t.goto(-100,-100)     #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.down()     #вказівка залишати слід від пензлика

t.width(5)                   #вказівка товщини пензлика на 5 пікселі

t.color(0.0, 0.3, 0.1)    #вказівка кольору пензлика

for k in range(1, 3):   #вказівка повторення(цикл) дій від 1 до 2

    for j in range(1, 5):      #вказівка повторення(цикл) дій від 1 до 4

        t.shape('arrow')    #викликається новий виконавець вказівок в модулі turtle

        t.forward(200)           #вказіка руху вперед пензлика на 200 пікселів

        t.left(90)        #вказіка повороту пензлика вліво на 90 градусів

    t.width(5)      #зміна товщини пензлика на 3 пікселі

    t.goto(20,10)     #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

    t.down()     #вказівка залишати слід від пензлика

t.color(0.0, 0.3, 0.1)

t.goto(-100, 100)     #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(220,210)     #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)    

t.goto(100,100)    #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(100,-100)    #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(-100,100)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(-100,100)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(220,210)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(20,210)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(-100,100)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(220,210)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(100,-100)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(220,10)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(20,10)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.color(0.7, 0.3, 0.5)

t.goto(220,210)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(100,-100)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(20,10)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(-100,100)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(100,-100)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(220,210)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(20,10)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.up()          #вказівка не залишати слід від пензлика

t.goto(20,10)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(-100,100)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.down()     #вказівка залишати слід від пензлика

t.goto(220,210)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

 

Протестуйте цей алгоритм

 

Завдання 13. Створити алгоритм креслення тривимірного  тіла:  4-кутної піраміди мовою програмування Python3 в середовищі програмування Thonny.

Реалізація.

import turtle

print("Алгоритм зміни позиції для виконавця піраміди")

t=turtle.Pen()

t.up()          #вказівка не залишати слід від пензлика      

t.goto(-100,-100)     #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.down()     #вказівка залишати слід від пензлика

t.width(2)                   #вказівка товщини пензлика на 2 пікселі

t.color(0.4, 0.6, 0.1)    #вказівка кольору пензлика

t.goto(100, -100)     #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(130,-60)     #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(-70,-60)    #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(-100,-100)    #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.up()       #вказівка не залишати слід від пензлика      

t.goto(15,-80)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.down()     #вказівка залишати слід від пензлика

t.goto(15,220)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(-70,-60)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(130,-60)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(15,220)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(100, -100)     #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(-100, -100)     #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

t.goto(15,220)   #вказівка перемістити пензлик в точку (х, у)

 

Протестуйте цей алгоритм

 

 

Завдання 14. Створити двовимірний логотип  мовою програмування Python3 в середовищі програмування Thonny.

Реалізація.

 import turtle

print("Логотип: Спіральні прямокутники із cпільною вершиною")

t=turtle.Pen()

a=5

t.begin_fill()

for j in range(1,7):

    for j in range(1,5):

        t.forward(a)

        t.left(90)

        t.forward(a/2)

        t.left(90)

        t.color(0, 0.1, 0.1)

        t.forward(a)

        t.left(90)

        t.forward(a/2)

    t.color(0.2, 0.1, 0.9)   

    a=2*a

    t.right(90)

t.color(0.4, 0.9, 0.1)

t.end_fill()

Завдання 15. Самостійно створити довільний  логотип на основі декількох трикутників  мовою програмування Python3 в середовищі програмування Thonny.

Завдання 16. Самостійно створити довільний  двовимірний логотип  на основі чотирикутників  мовою програмування Python3 в середовищі програмування Thonny.

  


Результати виконання усіх графічних завдань зберегти у файлі, і надіслати на електронну скриньку:  vinnser@gmail.com


*********************


**************

Немає коментарів:

Дописати коментар