09.09.2021-16.09.2021
Тема: Математичні операції у мові програмування Python
Теоретична частина
Практична частина
Завдання
1. Створити,
реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у
середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними
цілими різнознаковими та різнопарними числами а та b виводить:
1) суму введених чисел а та b, тобто a+b;
Реалізація.
print('Введіть число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=int(input()) # введення з клавіатури числа
а
print('Введіть число b=') # виведення
повідомлення на монітор
b=int(input()) # введення з клавіатури числа b
z=a+b # присвоєння змінній z суми двох
чисел
print('a+b=', z) # виведення
суми двох чисел на монітор
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7;
b = 8; 2) a= 54; b = -97; 3) a= -60; b=345.
Завдання 2. Створити,
реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у
середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними
цілими різнознаковими, однакової парності
числами n та m виводить:
2) добуток введених чисел m та k, тобто m*k;
Реалізація.
print('Введіть число m=') # виведення
повідомлення на монітор
m=int(input())
# введення з клавіатури числа m
print('Введіть число k=') # виведення
повідомлення на монітор
k=int(input())
# введення з клавіатури числа k
x=m*k # присвоєння змінній x добутку двох чисел
print('m*k =', x) # виведення результату дії двох чисел на монітор
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)m= -7;
n = 5; 2) m= 54; n = -14; 3) m= -61; n=13.
Завдання 3. Створити,
реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у
середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними
цілими, однаковознаковими,
різнопарними числами r та t виводить:
3) цілу частину від ділення числа r та на
число t ,
тобто r // t;
Реалізація.
print('Введіть число r =') # виведення
повідомлення на монітор
r =int(input()) # введення з клавіатури числа r
print('Введіть число t =') # виведення
повідомлення на монітор
t=int(input())
# введення з клавіатури числа t
y=r//t # присвоєння змінній у
частки двох чисел
print('r//t =', y) # виведення
результату дії двох чисел на монітор
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)r= -7;
t= - 4; 2) t= 5; r = 4; 3) r= -67; t= -12.
Завдання 4. Створити,
реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у
середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними
цілими кратними трійці та парними числами а та b виводить:
4) остачу від ділення подвоєнного числа а на половину
числа b, тобто а%b;
Реалізація.
print('Введіть число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=int(input()) # введення з клавіатури числа
а
print('Введіть число b=') # виведення
повідомлення на монітор
b=int(input()) # введення з клавіатури числа
b
z=(2*a)%(0.5*b) # присвоєння змінній z
остачі від діленя двох чисел
print('(2*a)%(0.5*b)=', z) # виведення результату дії двох чисел на монітор
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)b= -6; a=12; 2) a=4; b = -10; 3) b=-2; a=-16.
Завдання 5. Створити,
реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у
середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними
цілими кратними п’ятірці та однаковопарними числами а та b виводить:
5) середнє арифметичне для півчверті числа а та півтори числа b, тобто 0.5*(0.125*а+1.5*b);
Реалізація.
print('Введіть число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=int(input()) # введення з клавіатури числа
а
print('Введіть число b=') # виведення
повідомлення на монітор
b=int(input()) # введення з клавіатури числа b
z=0.5*(0.125*a+b*1.5) # присвоєння змінній z результату дії
print('0.5(0.125a+1.5b)=', z) # виведення результату дії двох чисел на монітор
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -15; b= 5; 2) b= 55; a= -45; 3) a=
-60; b=10.
Завдання 6. Створити,
реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у
середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними
цілими різнознаковими, однакової парності
числами a та b виводить:
6) ceреднє квадратичне для числа
а та числа b, тобто (0.5*а*а+0.5*b*b)**0.5;
Реалізація.
print('Введіть число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=int(input()) # введення з клавіатури числа
а
print('Введіть число b=') # виведення
повідомлення на монітор
b=int(input()) # введення з клавіатури числа b
g=(0.5*a*a+0.5*b*b)**0.5 # присвоєння змінній g результату дії
print('(0.5*a*a+0.5*b*b)**0.5=', g) # виведення
результату дії
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7;
b = 5; 2) b= 4; a = -14; 3) a= -1; b=3.
Завдання 7. Створити,
реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у
середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними
цілими однаковознаковими,
однакової парності числами a та b виводить:
7) ceреднє геометричне двох
модулів чисел а та b, тобто (abs(a)*abs(b))**0.5;
Реалізація.
print('Введіть число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=int(input()) # введення з клавіатури числа
а
print('Введіть число b=') # виведення
повідомлення на монітор
b=int(input()) # введення з клавіатури числа b
q=(abs(a)*abs(b))**0.5 # присвоєння змінній q результату дії
print('(a*b)**0.5=', q) # виведення
результату дії
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7;
b = 5; 2) b= 4; a = -14; 3) a= -1; b=3.
Завдання 8. Створити,
реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у
середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними
цілими однаковознаковими,
однакової парності числами a та b виводить:
8) середнє гармонійне двох
модулів чисел а та b, тобто 2*a*b/(a+b);
Реалізація.
print('Введіть число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=int(input()) # введення з клавіатури числа
а
print('Введіть число b=') # виведення
повідомлення на монітор
b=int(input()) # введення з клавіатури числа b
h=2*a*b/(a+b) # присвоєння змінній h результату дії
print('2*a*b/(a+b)=', h) # виведення результату дії
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7;
b = -5; 2) b= 4; a = 14; 3) a= -1; b=-3.
Завдання 9.
Створити,
реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у
середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними дробовими різнознаковими, числами a та b виводить:
9) квадрат суми для куба тричверті
числа а та куба третини числа b, тобто ((0.75*a)**3+(b/3)**3)**2;
Реалізація.
print('Введіть дробове число а=') # виведення
повідомлення на монітор
a=float(input()) # введення з клавіатури числа а
print('Введіть дробове число b=') # виведення повідомлення на монітор
b=float(input()) # введення з клавіатури числа b
s=((0.75*a)**3+(b/3)**3)**2 # присвоєння змінній s результату дії
print('((0.75*a)**3+(b/3)**3)**2=', s) # виведення
результату дії
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7.6;
b = 5.2; 2) b= 4.7; a = -1.4; 3)
a= -1.8;
b=3.5.
Завдання 10. Створити,
реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у
середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними
цілими різнознаковими, однакової парності
числами a та b виводить:
10) куб різниці для квадрату числа а та четвертого степеня числа b, тобто
(a**2-b**4)**3;
Реалізація.
print('Введіть дробове число а=') # виведення
повідомлення на монітор
a=float(input()) # введення з клавіатури числа а
print('Введіть дробове число b=') # виведення повідомлення на монітор
b=float(input()) # введення з клавіатури числа b
d=(a**2-b**4)**3 # присвоєння змінній d результату дії
print('(a**2-+b**4)**3=', d) # виведення
результату дії
Протестувати
алгоритм для трьох випадків: 1)a= -1.7; b = 4.5; 2) b= 2.4; a = -1.4; 3) a= -1.01; b=3.097.
Результати виконання практичної частини надіслати на електронну
адресу: vinnser@gmail.com
******************
Для тих, хто самостійно програмує мовою Python
Самостійна робота
Компетентнісні завдання
на алгоритми мовою
Python для
самостійного опрацювання
1.Скласти діалогову програму, яка запитує вік
користувача і визначає до якої вікової категорії користувач належить:
від 1 до 10 – дитина;
від 11 до 15 – підліток;
від 16 до 20 – юнак;
від 21 до 30 – молода людина;
після 31 –людина у зрілому віці.
2.Дано ціле число n, n=1,…,12 яке вказує порядковий номер місяця в році.
Скласти програму яка б за введеним значення n вивела назву
відповідного місяця та кількість днів у ньому.
3.Дано ціле число n n=1,…,4, яке визначає пору року. Скласти
програму яка б за введеним значенням n вивела перелік місяців,
які належать до цієї пори року.
4.Залежно від введеного символу L, S, V програма повинна обчислювати
довжину кола; площу кола; об’єм циліндра.
5.Визначити, чи є введена буква українського алфавіту голосною.
6.Напишіть програму, яка по введеному числу з проміжку 0 .. 24, визначає
час доби.
7.Напишіть програму, яка по введеному номеру місяця високосного або
невисокосного року, виводить кількість днів у місяці і назву місяця.
8.По введеному числу від 0 до 15 вивести назву кольору, відповідного цьому
коду.
9.Арифметичні дії над числами пронумеровані таким чином: 1 - додавання, 2 -
віднімання, 3 - множення, 4 - ділення. Дано номер дії N (ціле число в діапазоні
1-4) і дійсні числа A і B (В не дорівнює 0). Виконати над числами вказану дію і
вивести результат.
10.Вводиться число від 1 до 15. Вивести дане число, записане римськими
цифрами (I, II, III, IV, V, VI, ...., XV);
Немає коментарів:
Дописати коментар