План уроку: клас, предмет: інформатика, дата___________________
|
Тема: Форматування об’єктів в офісному середовищі MS Word.
Дидактична мета: Ознайомити учнів з різними способами розв’язування завдань на форматування властивостей об’єктів, даних, допомогти учням осмислити характеристичні властивості об’єктів, даних. Отримати досвід практичного застосування властивостей об’єктів за допомогою практичного виконання різнорівневих завдань та задач.
Розвиваюча мета: Продовжити роботу з розвитку логічних та критичних міркувань під час дослідження властивостей різноманітних інформаційних моделей, об’єктів, даних та їх зв’язків.
Виховна мета: Викликати інтерес учнів до програмних надбань вчених, стимулювати прагнення до алгоритмічного осмислення і розв’язання завдань, спонукати виявляти різні способи уявлення, різні точки зору на властивості об’єктів та створені моделі.
Прилади та обладнання: дидактичний матеріал з теми, інструменти, наочність з теми, моделі різних видів, планшети, ноутбук, глобальна та локальна мережі, довідники та вікі-енциклопедії.
Хід уроку
|
Організаційний момент.
Повідомлення про домашнє завдання та способи його виконання. Як перевіряється домашнє завдання? Повідомлення про правила ведення записів задач у зошитах. Повідомлення: теми уроку та запис її на дошці. Повідомлення про ціль уроку та запис її на дошці.
Активізація мислення та опорних знань.
На дошці записаний перелік деяких об’єктів текстового процесора МS Word:
1)назва шрифту; 2)розмір шрифту; 3)накреслення шрифту; 4)анімація шрифту; 5)колір виділення тексту; 6) надрядковий індекс; 7)підрядковий індекс; 8)видозміна тексту; 9)список маркований; 10) список нумерований; 11)відступ ліворуч; 12) пропуск між словами; 13)символ з ефектами; 14)слово; 15)заголовок; 16) основний текст із символів; 17)абзац; 18)міжрядковий інтервал; 20)заливка абзацу; 21) межі абзацу; 22)вирівнювання абзацу; 23)стиль абзацу; 24)цитата; 25)підзаголовок; 26) рівень тексту; 27) масштаб; 28) розташування символу; 29) міжсимвольний інтервал; 30) таблиця; 31) титульна сторінка; 32)порожня сторінка; 33) розрив сторінки; 34) рисунок; 35) картинки; 36)фігури; 37) схеми; 38) гіперпосилання; 39)закладка; 40) перехресне гіперпосилання; 41)верхній колонтитул; 42)нижній колонтитул; 43) номер сторінки; 44)текстове поле; 45)експрес-блоки; 46) 3D-символи WordArt; 47)діаграма; 48)формула; 49)формат дати і часу; 50) метадані текстового документа; 51)ліве поле; 52) праве поле; 53) орієнтація сторінки; 54)формат або розмір сторінки; 55)стовпці на сторінці; 56) переноси тексту на інший рядок; 57) водяний знак на сторінці; 58) колір сторінки; 59) межі сторінки; 60) автозміст; 61) виноски; 62) шаблон документа та його розширення; 63)пароль текстового документа; 64) формат PDF.
Практичне завдання для виконання деякими учнями:
1. Для відомих об’єктів: створити цей об’єкт, знайшовши відповідний інструмент в текстовому процесорі MS Word(MS Power Point, MS Excel, MS Access). Гарячими клавішами скопіювати і вставити три рази цей об’єкт.
2. Для відомих об’єктів змінити його параметри(властивості) та відповідні значення параметрів(властивостей).
3. Для відомих об’єктів знайти вкладку інтерфейсу MS програми, в якій розміщено інструменти для зміни його параметрів.
4. Згрупувати ці об’єкти за критеріями: 1)об’єкти, що містять в собі символ; 2)об’єкти, що не містять в собі символи; 3) об’єкти, які не відповідають критеріям 2 та 1.
Повторення вивченого матеріалу. Сполучення клавіш у Microsoft , які використовуються найчастіше.
Які дії гарячих клавіш не виконуються на комп’ютерах у нашому класі?
Alt+Й - перехід до поля "Скажіть, що потрібно зробити"; Ctrl+O – відкриття нового об’єкта; Ctrl+S – збереження виділеного об’єкта; Ctrl+W – закриття виділеного об’єкта; Ctrl+X – вирізання виділеного об’єкта ; Ctrl+С - копіювання виділеного об’єкта; Ctrl+V - вставлення виділеного об’єкта; Ctrl+A – вибрати(виділити) всі об’єкти; Ctrl+B - виділення жирним відмічених об’єктів; Ctrl+I - виділення курсивом відмічених об’єктів; Ctrl+U - підкреслення відмічених об’єктів; Ctrl + "[" - зменшення розміру шрифту на 1 пункт; Ctrl + "]" - збільшення розміру шрифту на 1 пункт; Ctrl+E -вирівнювання тексту по центру; Ctrl+L -вирівнювання тексту за лівим краєм; Ctrl+R - вирівнювання тексту за правим краєм; Esc – скасування активної дії відкритого об’єкта; Ctrl+Z - скасування результату виконаної останньої дії; Ctrl+Y - повторення скасованої дії.
Фронтальне опитування.
Диктант на розуміння об’єктів із самоперевіркою у парах.
Комп’ютерне тестування з автоматичною перевіркою якості знань.
Запитання до учнів: 1)Що означає термін: А)параметри комп’ютерного об’єкта(те, що має змінюванні властивості, які притаманні об’єкту);_Б)значення параметрів інформаційної моделі(явище, що має комп’ютерну реалізацію під конкретну властивість); В) форматування(зміна властивості або декількох параметрів об’єктів)?
2)Які є властивості у таких об’єктів: А) текст;(колір, розмір, шрифт, розташування) Б) символ(видозміна, ефект, стиль, світіння, накреслення); В) комірка таблиці(межі; заливка, розміри(висота, ширина));Г)зображення(висота; ширина, обтікання текстом; контур; тінь, положення, прозорість; формат; контрастність, яркість) ; Д) список(вид(маркований, нумерований); місце розташування; колір; розмір; стиль)?
3)Які видозміни можна виконати над такими об’єктами: А) текст(2D(плоский), 3D(об’ємний); Б) автофігура(2D, 3D); В)таблиця(змінити розмір, колір, місце розташування); Г) презентація(?
4) Які характерні властивості у: А) абзацу(спеціальний лівий відступ першого рядка у тексті); Б)слайду(поєднання за місцем розташування тексту; зображення; анімації; звуку); В) таблиці (кількість рядків та кількість стовпців); Г) зображення (контур; кольорова гама; прозорість); Д) списку; Е) гіперпосилання?
5)Скільки можна утворити: А) гіперпосилань на (веб-сайті, сторінці, акруші, … ); Б) таблиць у текстовому документі; В)автофігур?
6)Яку властивість має об’єкт, якщо він: А) збережений у папці; Б)є елементом тексту; В) є елементом мультимедіа?
7) Де і як можна використати свої знання про об’єкт: А)таблиця; Б)гіперпосилання; В)інформаційна модель?
7) Де і як можна використати свої знання про об’єкт: А)таблиця; Б)гіперпосилання; В)інформаційна модель?
Поточний системний аналіз отриманих результатів.
Рекомендацій та відповідне динамічне корегування помилок та недоліків в роботах учнів.
Мотивація вивчення нових знань. Озвучення проблемних запитань:
1.Для чого ( де, навіщо, як, при яких умовах ) можна використати (змінювати, форматувати, удосконалювати, перетворювати) властивості: А) фігури; Б)сторінки; В)тексту; Г) таблиці; Д)формули?
2.Як швидко створити автоматичний зміст текстового документа з сімома великими розділами?
3.Як швидко змінити розмір однієї сторінки в текстовому документі?
4.Як встановити формат брошури для текстового документа?
ОСМИСЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.
Виявлення реальних залежностей між теорією і практикою використання законів.
Змістовна форма реалізації навчання:
Використання: електронних карток; технологічних карток, дидактичних карток, робота з параграфом із підручника, Показ властивостей об’єктів на моделях,на зразках, на дошці. Системне пояснення нових об’єктів. Постановка проблемних запитань до невідомих об’єктів. Вияв закономірностей та характеристичних ознак раніше невідомих об’єктів, що вивчаються. Зразки розв’язувань задач та завдань.
Моделювання спільної практичної діяльності для проектування нових об’єктів з невідомими раніше властивостями, параметрами.
Виявлення психологічного відношення учнів до власної творчості, тобто, установка учнів на пізнання або творення нового, невідомого раніше об’єкта; мотивація наявної необхідності та потреби до самореалізації; оволодіння сферою творчих зацікавлень щодо невідомих об’єктів; отримання творчого досвіду дитиною в роботі з певними кодовими системами.
Колективне розв’язування зразків, завдань: дидактична картка, параграф підручника, зразки номерів; _______________________________________________________________________________________________
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА ЗАНЯТТЯ.
Створення умов для виявлення набутих умінь, навичок, компетентностей, інтелектуального потенціалу учнів. Визначення цілей практичного навчання, інструктаж до незнайомих дій для засвоєння практичних умінь та навичок з урахуванням технічних і учнівських ресурсів, їх взаємодії, яка має забезпечити оптимізацію практичної форми навчання.
У практичній роботі введено масив нових змістів, дій, символів на основі відомих знакових систем.
Виконання учнями практичних завдань для вироблення умінь та навичок використовувати властивості об’єктів даної теми: №__1__ №__2_№___3___ _______________________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________
Поточне регулювання практичного процесу пізнання через емоційну складову досвіду учня.
Сприяти вияву природним задаткам, фізіологічним, віковим особливостям учнів.
1)Під час виконання практичного завдання відслідковувати ланцюгові процеси вдосконалення знарядь та засобів творчої праці конкретними учнями, і формувати якісну позитивну реакцію на зміну власних звичок, стереотипів та автоматичних дій, підвищувати рівень композитивної діяльності учнів, неперервно сприяти виявленню самокритики після аналізу виконаної роботи, сприяти внутрішньому діалогу учня з самим собою.
2) Конкретна та посильна практична діяльність учнів супроводжується учителем і має на меті реалізувати: навчальні власні програми учнів; ігрову діяльність учнів; моделюючі уміння та навички учнів; трудові компетентності учнів; психологічні ресурси учнів; соціально-комунікативні особливості учнів; творчі задатки учнів; дослідницькі вподобання учнів; проектну співпрацю учнів з комп’ютером; інтерпретативно-пояснювальну діяльність учня.
ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
Учні вдосконалювали у відповідності до особистих вікових особливостей різноманітних умінь та навичок: образно-художнього мислення під час налаштування параметрів нового об’єкта; інтелектуально-наукового мислення під зв’язування об’єкта з іншими середовищами; духовного мислення під час осмислення своїх інтелектуальних ресурсів, можливостей; соціального мислення у колективній співпраці з невідомими об’єктами; психологічного мислення під час отримання або надання допомоги іншим учням; проектного мислення під час створення нових об’єктів стратегічного мислення під час налаштування зв’язків відомого з невідомим; тактичного мислення під час найкращої реалізації об’єкта за даними властивостями; методологічного мислення під час алгоритмізації часто повторюваних дій; прагматично-економічного мислення під час оптимізації процесів надання певних параметрів об’єкту; прогностично-футуристичного мислення під час реалізації власного творчого підходу; валеологічно-екологічного мислення в моменти виконання правил техніки безпеки; гендерне мислення під час емоційних реакцій на виявлення помилок; культурне мислення під час оформлення дизайнерського рішення; ритуально-етикетного мислення аналізу отриманих результатів.
Виставлення оцінок. Коментування і запис дом.завдання:_параграф:_________
№___1__№__2___№____3___№____4___сторінки:__ ____________________________________
Фінальне фронтальне опитування. 1)При яких умовах можна використовувати властивості об’єктів:
А)_____________ Б)_____________ В)______________? Які властивості об’єктів можна легко змінювати?
Немає коментарів:
Дописати коментар