неділя, 28 жовтня 2018 р.

Параметри сторінки текстового документа MS W


Предмет: інформатика.
 Клас:                             
 Дата:
ПЛАН УРОКУ
ТЕМА: Параметри сторінки текстового документа MS Word
МЕТА: Забезпечення належних умов для продуктивної пізнавальної діяльності на уроці умов, реалізація умов
Навчальна мета: Ознайомити  учнів з параметрами об’єктів на сторінках текстового процесора MS Word та способами налаштування властивостей текстового документа.
Виховна мета: ефективне опановування практичними уміннями та навичками доцільно змінювати об’єкти сторінки текстового процесора  для створення якостей класичного дизайну в текствому документі, формувати усвідомленні прогностичні рішення при вирішенні проблемних ситуацій.
Розвиваюча мета: активувати сфери інтелектуального  розвитку особистості учня,формувати навички алгоритмічного мислення в учнів під час перетворення об’єктів на сторінці текстового документа, розвиток здібностей під час роботи над проблемними завданями, формування раціональних прийомів мислення і діяльності.
ПРИЛАДИ та матеріали: комп’ютери, проектор, дошка, презентація на тему «Об’єкти на сторінці в МS Word».
Записи на класній дошці: Тема уроку: «Параметри сторінки в МSWord». Запитання : Які слова синоніми до слова параметри сторінки? Як можна змінювати параметри сторінки в МS Word?  Відомості про об’єкти на сторінці текстового документа. Домашнє завдання.
ХІД УРОКУ
Організаційний момент. Позитивний емоційний настрій. Психолохічне налаштування учнів на навчальну діяльність, забезпечення нормальної робочої обстановки на уроці.
Перевірка домашнього завдання. Машинне оцінювання досягнень учнів.
Групова робота над тестами з автоматичною перевіркою знань на комп’ютері. 
Повторення положення рук на клавіатурі
13 комбінацій клавіш, які допоможуть справлятися з комп'ютером набагато швидше

Моніторинг рівня засвоєння умінь учнів використовувати клавіші
Microsoft Word Keyboard Shortcut PC Printable Poster 8.5 "x11" - - #technology
Зразок завдань моніторингу.
Тестування по темі «Текстовий редактор MS Word»

1.       Як і де знайти інструмент  для закреслення символу  в текстовому редакторі МS Word?
А)такого інстремунта не існує в тектовому редакторі ;
Б)Вкладка «Вигляд», група інструментів «Масштаб» , діалогове вікно «Шрифт», інструмент «Закреслення»;
В)Вкладка «Основне», група інструментів «Стилі» , діалогове вікно «Стилі», інструмент «Закреслення»;
Г)Вкладка «Основне», група інструментів «Шрифт» , діалогове вікно «Шрифт», інструмент «Закреслення».


2.       Як і де знайти інструмент для збільшення інтервалу  лише перед абзацами в текстовому редакторі МS Word??
А)Вкладка «Основне», група інструментів «Абзац» , діалогове вікно «Абзац», інструмент «Інтервал перед»
Б)Вкладка «Вставка», група інструментів «Текст» , діалогове вікно «Шрифт», інструмент «Закреслення»
В)Вкладка «Вигляд», група інструментів «Вікно» , діалогове вікно «Абзац», інструмент «Закреслення»
Г) Вкладка «Основне», група інструментів «Стилі» , діалогове вікно «Стилі», інструмент «Закреслення»


3.       Як і де знайти інструмент для  створення клітинкового паперу  в текстовому редакторі МS Word??
                   А)Вкладка «Вигляд», група інструментів «Показати» , інструмент «Сітка»
Б)Вкладка «Вставка», група інструментів «Текст» ,  інструмент «Сітка»
В)Вкладка «Вигляд», група інструментів «Режими» , інструмент «Сітка»
Г) Вкладка «Основне», група інструментів «Стилі» , діалогове вікно «Стилі», інструмент «Сітка»

4.       Як і де знайти інструмент лінійка  в текстовому редакторі МS Word??
А)Вкладка «Вигляд», група інструментів «Показати» , інструмент «Лінійка»
Б)Вкладка «Вставка», група інструментів «Текст» ,  інструмент «Лінійка»
В)Вкладка «Вигляд», група інструментів «Режими» , інструмент«Лінійка»
Г) Вкладка «Основне», група інструментів «Стилі» , діалогове вікно «Стилі», інструмент «Лінійка»

Перевірка засвоєних знань і вмінь для підготовки до нової теми.
Фронтальне усне опитування учнів для вироблення  в них критеріїв персональних досягнень та рівня засвоєння фундаментальних понять, що вивчається в цій темі.
Запитання для усного фронтального опитування:
Які ви знаєте об’єкти текстового документа? (символ, абзац, інтервал, заголовок, виноски, таблиці,  стиль, колонтитули, блок-схеми, формула, зображення, гіперпосилання, діаграма, тло сторінки, рамка сторінки,  водяний знак, тощо.
Як викликати контекстне меню об’єкта? Виділити об’єкт та натиснути праву кнопку мишку.
Що знаходиться в контекстному меню об’єкта? Дії, які можна виконувати над об’єктом та його властивості(параметри), тобто повний сервіс для форматування об’єкта.
Які дії можна виконати над символом?(перемістити, копіювати, вирізати, змінити  стиль написання, перефарбувати, змінити розмір, застосувати ефект, тощо)
Які вам відомі формати  файлів текстових документів?
TEXT1.txt –звичайний неформатований текст
TEXT2.rtf - форматований текст в форматі RTF
TEXT3.doc - форматований текст в  Word 1997-2003
TEXT4.docx - форматований текст в  Word 2007-2016
TEXT5.dotx – шаблон текстового документа в  Word 2007-2016
Текстовий документ можна зберігати в різних форматах:
Постановка мети уроку перед учнями і засоби якими буде досягнута мета
Ознайомлення з поняттями, що належать до форматування текстового документа, формувати уміння та навички форматування сторінок текстового документа.
Набування компетенцій алгоритмічної роботи з параметрами сторінок та змінювання властивостей об’єктів на сторінках текстового документа.
Зв’язок знань учнів з життям.
Повідомлення  учня у вигляді презентації: В яких сферах можна  застосувати знання про текстові документи:
1) ведення ділової документація, 2) оформлення рефератів; 3) дизайн поліграфічної продукції; тощо
Організація сприйняття та осмислення нової інформації та вихідних знань.
Зміст нового матеріалу: Відео фрагмент на тему «Об’єкти текстового документа»
Первинна перевірка розуміння нового матеріалу.
Вибіркове опрацювання учнями:
Завдання для практичного виконання учнями:
Як змінити формат сторінки А4 на формат сторінки А5?
Як змінити  тло сторінки з білого на фіолетовий?
Як створити водяний знак на сторінці?
Як створити розриви двох сторінок?
Як вставити оранжеву рамку на сторінку?
Як вставити нижній колонтитул з номером сторінки на сторінку?
Як поставити номер сторінки на правому полі сторінки?
Як розташувати текст у дві колонки з лінією розділювання на сторінці?
Як створити маркований список у тексті із 5 пупктів?
Як створити клітинковій папір на сторінці?
Як позбутися клітинкової сітки на сторінці?
Як створити математичну формулу в тексті?
Як розташувати зображення в тексті?
Як групувати декілька графічних об’єктів в один об’єкт?
Як створювати гіперпосилання в тексті?

Організація засвоєння способів діяльності шляхом відтворення інформації і вправ у її застососуванні за зразком
Практична робота за комп’ютером. Робота в парах.
Творче застосування та здобування знань, освоєння способів діяльності шляхом рішення проблемних завдань, побудованих на основі раніше засвоєних знань і вмінь, компетенцій.
Прийоми виконання практичної проблемної задачі.
1.Як створити текстовий документ, в якому непарна сторінка має книжкову орієнтацію, а парна сторінка має альбомну орієнтацію?
Алгоритм виконання: 1)одразу створити усі 4 сторінки текстового документа; 2)поставити курсор в кінець першої сторінки і застосувати для другої сторінки  наступний Інструмент: Вкладка «Розмітка сторінки»- група інструментів«Параметри сторінки»- інстремент «Розриви»-інструмент «Розриви наступна сторінка»- інструмент «Орієнтація»-інструмент «Альбомна» 3)  повторити дії пункту 2 для змінення орієнтації четвертої сторінки на альбомну. І так далі. Документ зберегти.
2. Як створити текстовий документ, в якому перша сторінка має формат А4, а друга сторінка має формат А5 з орієнтацію «книжкова», третя сторінка має формат А6 з орієнтацією «альбомна»?
Алгоритм виконання: 1)одразу створити усі 3 сторінки текстового документа; 2)поставити курсор в кінець першої сторінки і застосувати для другої сторінки  наступний Інструмент: Вкладка «Розмітка сторінки»- група інструментів«Параметри сторінки»- інстремент «Розриви»-інструмент «Розриви наступна сторінка»- інструмент «Розмір»-інструмент «Другий» - задати розмір ширини та розмір висоти. 3)  повторити дії пункту 2 для змінення формату третьої сторінки на формат А6. І так далі. Документ зберегти.
3.Яку створити текстовий документ, в якому надрукований текст невидимими символами на білому тлі сторінки?
Алгоритм виконання: 1) створити сторінку текстового документа, 2)вставити текст чорного кольору на сторінку 3) налаштувати колір символів тексту сторінки в білий  колір. Документ зберегти.
4.Яку створити сторінку, на якій  надруковано слово «Робот»  синіми літерами, якщо символи цього слова розташовані вертикально зверху вниз  на білому тлі сторінкиі це слово можна переміщати по сторонці, як один об’єкт?
Алгоритм виконання: 1) створити сторінку текстового документа, 2)  вставити на сторінку таблицю з одним стовпчиком; 3)в кожну клітинку таблиці  вставити по одній синій букві слова «Робот»; 3) до таблиці застосувати  вкладку «Конструктор»-інструмент «Межі» - іструмент «Без меж». Документ зберегти.
5.Як створити на чотирьох сторінках текстового документу нумерацію сторінок з додатковою дією гіперпосилання  з одніє сторінки на іншну в цьому документі?
Алгоритм виконання: 1) створити чотири сторінки текстового документа, 2)  вставити на кожну сторінку  текст «Сторінка 1». Сторінка 2. Сторінка 3. Сторінка 4.. 3) На кожній сторінці створити закладку з відповідною назвою «сторінка №»; 4)застосувати гіперпосилання до кожного напису на кожній сторінці. Документ зберегти.
Підсумок уроку.Узагальнення досліджуваного на уроці та введення його до системи раніше засвоєних знань.
Контроль за результатами навчальної діяльності, оцінка знань.
Виставлення оцінок за урок. Аналіз роботи учнів на уроці.
Домашнє завдання: п.8. прочитати. Виконати вправи: 2, 3 ст. 61. Роз’яснення домашнього завдання.
Індивідуалізація домашнього завдання:
Скласти реферати на тему: «Що таке верстка?»
Скласти реферати на тему: «Як змінювати параметри сторінки?»


Завдання для практичного виконання
 в MS Word
1.     Текстовий документ має 6 абзаців тексту різних форматів. Змініть форматування абзаців так, що усі непарні абзаци розташувалися в три колонки і отримали формат першого абзацу, а усі непарні абзаци розташувалися  в дві колонки і отримали формат другого абзацу.
2.     Створити клітинковий  папір на сторінці.
3.     Змінити орієнтацію непарних сторінок на альбомну.
4.     Змінити формати парних сторінок на формат А6.
5.     Змінити тло сторінки: 1) на гранітну текстуру. 2) на візерунок "горизонтальна цегла".
6.     Створити тему сторінки і розташувати на ній довільні фотографії.
7.     Змінити тло сторінки на довільне зображення.
8.     Створити водяний знак «Герб ліцею» на сторінці.
9.     Створити межі сторінок на сторінці.
10.        Створити межі та заливку окремого абзацу на сторінці.
11.     Створити текст на сторінці у дві колонки з розділювачем.
12.     Створити маркований список на сторінці між абзацами.
13.      Згурупувати  трикутник в середині квадрат на сторінці з позначеними вершинами АВС та RTHG
14.         Створити куб на сторінці з підписаними вершинами  та вписати в нього правильну трикутну піраміду, згурупувати все це в один об'єкт.
15.    Створити символи  з умлаутом на сторінці.
16.       Створити номерацію сторінок, починаючи з 3 сторінки.
17.         Створити титульну сторінку для текстового документа.
18.        Створити брошуру на 4 сторінки з нумерацією сторінок.
19.          Створити таблицю згідно зразку, не використовуючи фігури.
Дата
Предмет
Залік
1
5
2
3
4
2                              4

20.Створити об’ємні  шрифти для букв  із слова «Інформатика».

21.Створити три прозорі фігури, що мають перетин, при цьому трикутник розташовано на першому плані, ромб - на другом плані, квадрат - на задньому плані.
22. Створити три розділи у тексті і сформатувати авто-зміст згідно цих розділів.
23. Створити гіперпосилання: з 1-ої сторінки на 3-ю сторінку,   зі сторінки 3 на сторінку 2.


I use Ctrl + C, Ctrl + V, and Ctrl + X  all the time and a few others occasionally… I had no idea there were so many more shortcuts! via pinterest

Немає коментарів:

Дописати коментар