субота, 20 березня 2021 р.

Дистанційна освіта з інформатики 22.03.2021 - 28.03.2021

 

Дистанційна освіта з інформатики в період березня  2021 року

22.03.2021 - 28.03.2021

Конспект уроку для учнів

Тема: Реалізація алгоритмів повторення(циклів). Види циклів. Операції над подіями. Створення масивів та операції над масивами.

Теоретична частина




































Практична частина

 

Завдання 1. Реалізувати алгоритм операцій сортування, суми чисел, з одновимірними масивами(списками) мовою програмування Python3  в середовищі  Thonny.

Реалізація основних операцій з одномірними масивами або списками(цикли з умовами).

 

import random;  a = []; b=['None']*10

for i in range(10):

    a.append(round((10.0 - random.random() * 5.0), 2))

print('Вхідний масив випадкових дійсних чисел: ', a)

a.sort();  s=sum(a); l=len(a); m=min(a); n=max(a)

print('Сума чисел масиву а: ',sum(a),'min(a) = ', m)

print('Кількість чисел масиву а: ', len(a),'max(a) = ', n)

print('Відсортований масив за зростанням: ',a)

for i in range(0,10):

    b[9-i]=a[i]

print('Відсортований масив за спаданням: ',b)

print('max = {0}; min = {1}'.format(a[-1], a[0]))

print('Різниця max-min: ', round(a[-1] - a[0], 2))

 

 

Завдання 2. Реалізувати алгоритм «Відгадай число» мовою програмування Python3  в середовищі  Thonny.

Реалізація

 

import random

a = []

for i in range(10):

    a.append(random.randint(1, 20))

number = random.choice(a)

guessesTaken = 0

myName = input('Привіт! Як тебе звати? ')

print('Отже, ' + myName + ', я задумав число від 1 до 20.')

while guessesTaken < 6:

    guess = int(input('Спробуй відгадати. '))

    guessesTaken += 1

    if guess < number:

        print('Твоє число менше від задуманого.')

    elif guess > number:

        print('Твоє число більше за задумане.')

    else:

        break

if guess == number:

    print('Дуже добре, ' + myName + '! Для відгадування тобі знадобилося ' + str(guessesTaken) + ' разів!')

else:

    print('Ні. Число, яке я задумав: ' + str(number))

 

Завдання 3. Кодування двовимірного масиву мовою програмування Python3  у вигляді вкладених списків

Реалізація.

# імпорт модуля генерування випадкових чисел

import random

# створюємо два порожніх списки для утворення вкладеного

a = []

b = []

for i in range(4):

    for j in range(4):

        # додаємо згенеровані виипадковим чином елементи до списку a

        a.append(round(random.uniform(-10, 10), 1))

    # формуємо список а у списку b

    b.append(a[-4:])

# вводимо змінну s для обчислення суми елементів, значення яких більші нуля

s = 0

for i in range(4):

    for j in range(4):

        if b[i][j] > 0:

            s += b[i][j] # знаходимо суми відібраних елементів

# виводимо вкладений список

print(b)

# виводимо результат суми

print(round(s, 1))

 

Завдання 4. Створити алгоритм  створення двовимірних масивів, алгоритму  множення масиву на число і алгоритм додавання двох(масивів) числових таблиць розмірами 4х4 випадкових цілих чисел на Python3 у середовищі Thonny.

Реалізація.

import random

def rand_matrix(n,m):

    A=[[random.randint(0,9) for j in range(m)] for i in range(n)]

    return A

def show_matrix(A):

    for a in A:

        for b in a:

            print(b, end="   ")

        print()

def suma_matrix(n,m):

    C=[[A[i][j]+B[i][j] for j in range(m)] for i in range(n)]

    return C

def dobutok_matrix(n,m,k, t):

    D=[[(A[i][j])*k for j in range(m)] for i in range(n)]

    F=[[(B[i][j])*t for j in range(m)] for i in range(n)]

    S=[[D[i][j]+F[i][j] for j in range(m)] for i in range(n)]

    return S

print("Перша таблиця випадкових цілих чисел або матриця А(4,4): ")

A=rand_matrix(4,4); show_matrix(A)

print("Друга таблиця випадкових цілих чисел або матриця B(4,4): ")

B=rand_matrix(4,4); show_matrix(B)

print("Третя таблиця випадкових цілих чисел або матриця С(4,4): ")

C=rand_matrix(4,4); show_matrix(C)

print("Четверта таблиця випадкових цілих чисел або матриця D(4,4): ")

D=rand_matrix(4,4); show_matrix(D)

print("Пята таблиця випадкових цілих чисел або матриця F(4,4): ")

F=rand_matrix(4,4); show_matrix(F)

print("Шоста таблиця випадкових цілих чисел або матриця S(4,4): ")

S=rand_matrix(4,4); show_matrix(S)

print("Таблиця чисел або матриця C(4,4)=A(4,4))+B(4,4): ")

print("Додавання двох таблиць чисел або матриць A(4,4)+B(4,4): ")

suma_matrix(4,4); show_matrix(C)

print("Множення двох таблиць на число і сума матриць -8*A(4,4)+9*B(4,4): ")

dobutok_matrix(4,4,-8, 9); show_matrix(S);

 

 

Результат виконаної практичної роботи це файли( із результатами виконання програм) надіслати вашому учителю на електронну скриньку: 
vinnser@gmail.com (Сергій Петрович)
ktdfz@i.ua (Юрій Васильович)

 

**********************


Додаткові завдання для самостійного вироблення  умінь, навичок компетенцій учнів

Для наступних завдань записати, реалізувати програму мовою програмування та протестувати її на правильність.

Завдання 1.0 Дано відстань L в сантиметрах. Використовуючи операцію ділення без остачі, знайти кількість повних метрів в нім (1 метр = 100 см).

Завдання 1.1. Дано тризначне число. Вивести спочатку його останню цифру (одиниці), а потім - його середню цифру (десятки).

Завдання 1.2. З початку доби пройшло N секунд (N - ціле). Знайти кількість повних годин, що пройшло з початку доби.

Завдання 2.0 Дано маса M в кілограмах. Використовуючи операцію ділення без остачі знайти кількість повних тонн в ній (1 тонна = 1000 кг).

Завдання 2.1. Дано тризначне число. Знайти суму і добуток його цифр.

Завдання 2.2. З початку доби пройшло N секунд (N - ціле). Знайти кількість секунд, що пройшли з початку останньої хвилини.

Завдання 3.0 Даний розмір файлу в байтах. Використовуючи операцію ділення без остачі знайти кількість повних кілобайт, які займає даний файл (1 кілобайт = 1024 байти).

Завдання 3.1. Дано тризначне число. У нім закреслили першу зліва цифру  приписали її справа. Вивести отримане число.

Завдання 3.2. З початку доби пройшло N секунд (N - ціле). Знайти кількість секунд, що пройшли з початку останньої години.

 Завдання 4.0 Дані цілі позитивні числа A і B (A > B). На відрізку довжини A розміщена максимально можлива кількість відрізків довжини В (без накладень). Використовуючи операцію ділення без остачі, знайти кількість відрізків B, розміщених на відрізку A.

Завдання 4.1. Дано тризначне число. Вивести число, отримане при прочитанні початкового числа справа наліво.

Завдання 4.2. З початку доби пройшло N секунд (N - ціле). Знайти кількість повних хвилин, що пройшли з початку останньої години.

Завдання 5.0 Дані цілі позитивні числа A і B (A > B). На відрізку довжини  розміщена максимально можлива кількість відрізків довжини B (без накладень). Використовуючи операцію узяття залишку від ділення без остачі, найти довжину незайнятої частини відрізку A.

Завдання 5.1. Дано тризначне число. У нім закреслили першу справа цифру і приписали її зліва. Вивести отримане число.

Завдання 5.2. Дні тижня пронумеровані таким чином: 0 – нeділя, 1 - понеділок, 2 - вівторок . . ., 6 - субота. Дано ціле число K, що в діапазоні 1-365. Визначити номер дня тижня для K -го дня року, якщо відомо, що цього року 1 січня було понеділком.


Складіть програми мовою програмування або Scratch  або Python або  Pascal для розв´язування наступних задач

Найпростіші завдання з програмування

D1.Програма задає два випадкових додатних парних числа k та b.  Створити алгоритм мовою програмування, який спочатку додає до кожного числа однакове випадкове число, що більше 102, а потім знаходить потроєну суму  двох чисел.  А в  остаточному результаті  виводить остачу від  ділення знайденої суми на 12.

D2. Програма задає два випадкових непарних числа k та b, що більші, ніж 199 і менші 899.  Створити алгоритм мовою програмування, який спочатку знаходить квадрати обох чисел, а потім середнє арифметичне цих квадратів.  А в  остаточному результаті  виводить остачу від  ділення  середнього арифметичного на 13.

D3. Програма задає два випадкових непарних числа k та b, що більші, ніж 399 і менші 999.  Створити алгоритм мовою програмування, який спочатку знаходить більше число та його квадрат , а потім знаходить куб меншого числа,   а потім знаходить їхнє середнє арифметичне квадрату та кубу.  А в  остаточному результаті  виводить остачу від  ділення  середнього арифметичного на 19.

D4. Програма задає два випадкових непарних числа k та b, що більші, ніж 499 і менші 799.  Створити алгоритм мовою програмування, який спочатку знаходить більше число та його подвоює, а потім знаходить потроєне менше число,  а потім знаходить їхнє середнє арифметичне.  А в  остаточному результаті  виводить остачу від  ділення  середнього арифметичного на 17.

**************************

Додаткові завдання для самостійного вироблення  умінь, навичок компетенцій учнів з креативним  рівнем програмування

Створити і реалізувати алгоритми мовою програмування для наступних завдань.

Найпростіші завдання з програмування

Завдання E


E1. Дано два випадкових числа. Визначити більше з двох чисел за допомогою таких трьох дій.
1. Знайти середнє арифметичне двох чисел.
2. Знайти модуль різниці двох чисел.
3. Додати два попередні результати.
Упорядкувати ці числа за зростання.


E2. Дано два випадкових числа. Визначити менше з двох чисел за допомогою таких дій.
1)Знайти середнє арифметичне двох чисел.
2)Знайти модуль різниці двох чисел.
3)Від середнього арифметичного відняти модуль  різниці, тобто, відняти два попередні результати.
Упорядкувати ці числа за спаданням.


E3. Дано три випадкових числа. Визначити більше з таких трьох чисел за допомогою умовних операторів розгалуження. Упорядкувати ці числа за спаданням.

E4. Дано три випадкових числа. Визначити менше з таких трьох чисел за допомогою умовних операторів розгалуження. Упорядкувати ці числа за зростання.

E5. Дано чотири випадкових числа. Визначити більше з таких  чисел за допомогою умовних операторів розгалуження. Упорядкувати ці числа за спаданням.

E6 Дано чотири випадкових числа. Визначити менше з таких  чисел за допомогою умовних операторів розгалуження. Упорядкувати ці числа за зростанням. 

Додаткові завдання для самостійного вироблення  умінь, навичок компетенцій учнів

Для наступних завдань записати, реалізувати програму мовою програмування та протестувати її на правильність.

Завдання А1

А1. Задано одновимірний масив на 10 елементів типу випадкових цілих чисел із числового проміжку (-100;100). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який замінює елементи в заданому масиві на протилежні за знаком.

А2. Задано одновимірний масив на 5 елементів типу випадкових цілих чисел із числового інтервалу (-150; 120). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який замінює елементи в заданому масиві на квадрати.

А3. Задано одновимірний масив на 7 елементів типу випадкових цілих чисел із числового інтервалу (-950; 820). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який замінює елементи в заданому масиві на вдвічі збільшені.

А4. Задано одновимірний масив на 8 елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-9; 8). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує кількість додатних елементів масиву.

А5. Задано одновимірний масив на 20 елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-95; 80). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує кількість від´ємних елементів масиву.

А6. Задано одновимірний масив на 18 елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-29; 89). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує кількість додатних елементів масиву.

А7. Задано одновимірний масив на 20 елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-95; 80). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує кількість від´ємних елементів масиву.

А8. Задано одновимірний масив на 12 елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-79; 89). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує середнє арифметичне додатних елементів масиву.

А9. Задано одновимірний масив на 10 елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-65; 60). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує середнє арифметичне від´ємних елементів масиву.

А10. Задано одновимірний масив на 10 елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-65; 60). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує кількість парних від´ємних елементів масиву.

 

Двовимірні масиви

Завдання А2

А21. Задано двовимірний масив розміром 3х4(три рядки, чотири стовпці)  елементів типу випадкових цілих чисел із числового проміжку (-100;100). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який замінює елементи в заданому масиві на протилежні за знаком.

А22. Задано двовимірний масив розміром 5х4( 5 рядків, чотири стовпці)  елементів типу випадкових цілих чисел із числового інтервалу (-150; 120). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який замінює елементи в заданому масиві на квадрати.

А23. Задано двовимірний масив розміром 3х4(три рядки, чотири стовпці)  елементів типу випадкових цілих чисел із числового інтервалу (-950; 820). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який замінює елементи в заданому масиві на вдвічі збільшені.

А24. Задано двовимірний масив розміром 3х4(три рядки, чотири стовпці)  елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-9; 8). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує кількість додатних елементів масиву.

А25. Задано двовимірний масив розміром 3х4(три рядки, чотири стовпці)  елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-95; 80). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує кількість від´ємних елементів масиву.

А26. Задано двовимірний масив розміром 3х4(три рядки, чотири стовпці)  елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-29; 89). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує кількість додатних елементів масиву.

А27. Задано двовимірний масив розміром 3х4(три рядки, чотири стовпці)  елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-95; 80). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує кількість від´ємних елементів масиву.

А28. Задано двовимірний масив розміром 3х4(три рядки, чотири стовпці) елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-79; 89). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує середнє арифметичне додатних елементів масиву.

А29. Задано двовимірний масив розміром 3х4(три рядки, чотири стовпці) елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-65; 60). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує середнє арифметичне від´ємних елементів масиву.

А30. Задано двовимірний масив розміром 3х4(три рядки, чотири стовпці) елементів типу випадкових дробових чисел із числового інтервалу (-65; 60). Створити алгоритм мовою програмування Python в середовищі програмування Thonny, який підраховує кількість парних від´ємних елементів масиву.

 

 https://pythontask.pp.ua/


*************************


Додаткові завдання на розвиток кмітливості













































































Немає коментарів:

Дописати коментар