субота, 9 січня 2021 р.

Дистанційна освіта 11.01.21- 15.01.21

 Дистанційна освіта з інформатики в період січня 2021 року


11.01.21- 15.01.21


Тема: Алгоритми. Середовища для реалізації алгоритмів. Інтерфейс додатків для програмування.

Теоретична частина.

1.   Підручник. Для підтримки процесу необхідний підручник Інформатика 7 авторів Морзе, Барна за 2020 рік. В більшості учнів підручник 2015 року, він не підходить. Як бути? В кого немає нового підручника, його можна завантажити в електронному варіанті ( в мене такий). Посилання для завантаження https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/7-klas-informatyka-morze-2020.pdf (не забуваємо про авторське право)

2.     Середовище програмування. Основна мова програмування, яка використовується при вивченні даної теми Python гілки 3, або його ще називають Python3. В залежності від наявних у вас пристроїв, можна обрати своє середовище (програму для написання програм). Налаштувати ваші пристрої для роботи допоможе підручник (опрацюйте п.7 підручника ст.61 -65 до вправи 3). Для користувачів OS Windows, бажано встановити Середовище Thonny, оскільки робота в ньому непогано описана в нашому підручнику.

Середовище Thonny Python IDE for beginners https://thonny.org/

Для завантаження можна прямо перейти за посиланням

Для Windows: https://github.com/thonny/thonny/releases/download/v3.3.2/thonny-3.3.2.exe



Наводимо окремі приклади використання алгоритмічних дій в різних предметних областях.

І. Подумайте,  хто може стати виконавцем таких алгоритмічних дій:

                     Алгоритми в математиці:

1.   Порядок дій у числовому виразі(Робот, Учень, Калькулятор).

2.   Порядок дій під час розвязування лінійного рівняння.

3.   Порядок дій під час розвязування задачі на роботу.

4.   Порядок дій під час креслення геометричної фігури.

5.   ………(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

 

 

ІІ. Подумайте, за якою ознакою впорядковуються  дії  виконавцями  таких алгоритмічних дій:

               Алгоритми в лінгвістиці:

1.    Порядок дій під час морфологічного аналізу будови слова.(Місце розташування  букв у слові)

2.    Порядок дій під час синтаксичного аналізу речення.

3.    Порядок пунктів під час створення плану учнівського відгуку на художній твір.

4.    …….(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

5.    ……..(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

ІІІ. Подумайте,  за якою ознакою повторюються  події  при  таких алгоритмічних діях:

              Алгоритми в історії:

1.    Порядок виборів усіх президентів України  на хронологічній прямій.(Через кожні 5 років)

2.    Порядок змін в України під час майданних дій в революційний період.

3.    Порядок дій під час розкопок артефактів стародавньої історії України.

4.    Порядок подій під час утворення імперій в стародавній історії Риму та Греції.

5.    ……..(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

 

ІV. Подумайте,  з  яких подій утворюються такі  алгоритмічні дії:

                    Алгоритми в медицині:

1.    Протоколи процесів вилікування від вірусного зараження.(Миття рук, полоскання горла)

2.    Протоколи підготовки до складних операцій.

3.    Порядок хірургічних маніпуляцій під час операції.

4.    …………………..(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

5.    ………………..(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

 

V. Подумайте,  за якою ознакою розгалужуються (подвоюються) події  при  таких алгоритмічних діях:

                  Алгоритми в освіті:

1.    Розклади уроків для деяких учнів або  класів.(Поділ класів на дві групи)

2.    Календарні плани учителів для вивчення предметів або курсів.

3.    Розклад дзвінків для уроків в закладі.

4.    ………..…..(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

5.    …………………..(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

 

VІ. Подумайте,  за якою ознакою  закінчується повторення групи  події  при  таких алгоритмічних діях:

            Алгоритми в побуті:

1.    Режим дня для дітей в сім'ї.(Успішного і точного виконання режиму для дітьми)

2.    Порядок дій під прибирання в кімнаті.

3.    Кулінарний рецепт для приготування страви.

4.    Порядок дій під час вимикання смартфону.

5.    ……………..

VІІ. Подумайте,  за якою ознакою  номерується  події  при  таких алгоритмічних діях:

            Алгоритми в транспорті:

1.    Графік руху поїздів на вокзалі.

2.    Порядок дій під час посадки в літак.

3.    Маршрути руху громадського транспорту у місті.

VІІІ. Подумайте,  за якою ознакою  номерується  події  при  таких алгоритмічних діях:

          Алгоритми в інформатиці:

1.    Порядок дій під час вимикання комп'ютера.

2.    Порядок під час реєстрації персонального акаунту в деякому хмарному середовищі.

3.    Порядок дій під час створення презентації.

4.       Порядок дій для впорядкування статистичних даних в таблиці.

5.       Порядок дій під час автоматизованого створення веб-ресурсу.






Знайомство з інтерфейсом середовища програмування Scratch. Для цього подивіться відео-урок.

Відео-урок: https://youtu.be/wSsd6iDFRXA

Практична частина.

Завдання 1.

Як вам завантажити середовище програмування Scratch на смартфон?
Для цього подивіться відео-урок:
Відео-урок: https://youtu.be/OPo06hTlprY

Завдання 2.

Як вам завантажити середовище програмування PascalABC на смартфон?
Для цього подивіться відео-урок:
Відео-урок: https://youtu.be/VIJA60OBQNg

Завдання 3.
Як вам завантажити середовище програмування мовою Python 3 на смартфон?
Для цього подивіться сайт: thonny.org або
https://thonny.org/
Також ознайомтеся з можливостями інтегрованого середовища Thonny для програмування мовою  Python на веб-сайті:
https://uk.m.wikipedia.org/wiki/Thonny

Інструкція, як  установити (можливо, за допомогою батьків) на домашній комп'ютер Python 3 версії.

 

Інсталяцію середовища можна завантажити з офіційного сайту  python.org   у розділі Downloads.

ОБОВ'ЯЗКОВО оберіть Python версії 3.

 

Запам'ятайте папку, до якої завантажиться файл.

Якщо вікно "Збереження файлу" не відкрилося: 1. Пошукайте файл у стандартній папці "Завантаження" (рос. Загрузки).

 

 

2. У браузері є кнопка завантажень, де також може міститися посилання на файл. Якщо так, то клацніть або на трикутничок поряд з файлом або правою клавішею миші й оберіть "Показати в папці".

 

 

Знайдіть файл та для активації двічі клацніть на ньому мишею.

 

 

Оберіть "Install Now".

 

 

Почекайте завершення процесу.

 

 

Після появи повідомлення "Setup was successful" натисніть "Close".

 

 

 


 

Типові запитання:

1. У мене на комп'ютері встановлена 64-розрядна операційна система. Чи відрізняються версії залежно від розрядності?

Перевірено на декількох комп'ютерах у школі: інсталяція, завантажена на офійіноому сайті для 32-bit систем, працює під 64-розрядною системою без збоїв. Але якщо збій все таки стався, завантажне версію саме 64-bit, наприклад, скористайтеся цим посиланням.




2. Інсталяція закінчилась крахом (Setup was failed).

Завантажте більш старішу версію та спробуйте встановити її. Стабільно працюють версія Python 3.1.1 (посилання) чи  Python 3.4.1 (посилання).

 


3. Інсталяція пройшла успішно (Setup was sucessful), але ярлика на робочому столі немає.

Натисніть Пуск  здійсніть пошук програми за ключовим словом IDLE  . Обрати саме IDLE (Python відповідної версії).  (На скріншоті внизу є два середовища IDLE, це тому, що у вчителя на комп'ютері встановлено дві версії Пітона для відслідковування однаковості роботи між версіями).

Для системи Windows 7: Пуск, далі Програми (або Всі програми), потім Python36 і насамкінець IDLE (Python 3.6).

 


4. Інсталяція пройшла успішно (Setup was sucessful), але при запуску програми відкривається чорне вікно.

Ви запускаєте не те середовище, а саме командний рядок. Вікно тоді виглядає так:

Вихід: Завантажувати саме середовище IDLE (обведене на наступному малюнку сервоною рамкою), а не командний рядок (обведений фыолетовою рамкою).

 

Для системи Windows 7: Пуск, далі Програми (або Всі програми), потім Python36 і насамкінець IDLE (Python 3.6).

Інформація для "просунутих" юних програмістів.

Якщо ви хочете розробляти алгоритми онлайн різними мовами програмування, то вам варто ознайомитися і скористатися веб-сайтом: http://www.tutorialspoint.com/codingground.htm

Якщо ви близькі з open-source спільнотою, то ви напевно чули про Eclipse.  Будучи доступним для Linux, Windows і OS X, Eclipse де-факто є open-source IDE для розробки на Java.  Існує безліч розширень і аддонів, які роблять Eclipse корисним для різного роду завдань.

 Одним з таких розширень є PyDev, що надає інтерактивну консоль Python і можливості для налагодження і автодоповнення коду.  Встановити його просто: запустіть Eclipse, виберіть Help → Eclipse Marketplace, потім знайдіть PyDev.  Натисніть «Install» і при необхідності перезапустити Eclipse.

Завдання 4(обов'язкове виконання). 

Створити презентацію на декілька слайдів про навчальні мови програмування алгоритмів. У даній презентації дайте відповідь на такі запитання: "Чим відрізняються мови програмування низького та високого рівня?" "Які способи мислення використовують програмісти для розробки алгоритмів?" "Якими мовами програмування розробляється штучний інтелект для роботів-гуманоїдів?"


Результат виконання завдання 4 треба надіслати вашому учителю на електронну скриньку:
vinnser@gmail.com (Сергій Петрович).

*************************************************************
Додаткова інформація для "просунутих" учнів в сфері програмування.

Під час розв’язування компетентнісних задачах з інформатики створюються, реалізуються, тестуються  найчастіше використовуються:

·        алгоритми форматування(редагування) об’єктів за даними параметрами;

·        алгоритми переміщення(розміщення) об’єктів за даними параметрами;

·        алгоритми видалення(приховування) об’єктів за даними параметрами;

·        алгоритми перевірки властивостей об’єктів за даними параметрами;

·        алгоритми  зміни або заміни властивостей об’єктів за даними параметрами;

·        обчислювальні алгоритми: алгоритми-калькулятори;

·        алгоритми пошуку  об’єктів за даними параметрами;.

·        алгоритми фільтрування змінних величин у лінійному масиві;

·        алгоритми (створення)генерування об’єктів: алгоритми-генератори; 

·        алгоритми перестановки та впорядкування числових та символьних  величин.

 

 В ході розв’язування компетентнісних задач  з інформатики на початкових етапах розв’язування проводиться аналіз властивостей об’єктів та даних умови для того, щоб використати уміння та навички під час реалізації різних видів алгоритмів, а саме створюються:

1.Нелінійні алгоритми:

1.1.                    Алгоритми розгалуження :

1.1.1.  Алгоритми з повним розгалуженням;

1.1.2.  Алгоритми з певним розгалуження;

                    1.2.   Алгоритми з узагальненим вибором:

                                              1.2.1.  Алгоритми з повним узагальненим вибором;

                                    1.2.2.    Алгоритми з неповним узагальненим вибором;

            1.3 . Циклічні алгоритми:

                     1.3.1   Циклічні алгоритми  з лічильником з кроком +1;

                     1.3.2   Циклічні алгоритми з лічильником з кроком -1;

                     1.3.3   Циклічні алгоритми з лічильником з кроком +m;

                     1.3.4    Циклічні алгоритми з лічильником з кроком –m;

       1.4.   Циклічні алгоритми з передумовою:

                1.4.1.   Циклічні алгоритми з простою передумовою;

                1.4.2.   Циклічні алгоритми з складеною  передумовою;

       1.5.  Циклічні алгоритми з післяумовою:

                  1.5.1.   Циклічні алгоритми з простою післяумовою;

                  1.5.2.  Циклічні алгоритми з складеною  післяумовою.

1.6.  Вкладені циклічні алгоритми:

                  1.6.1.   Цикл лічильником має цикл з післяумовою;

                  1.6.2.   Цикл лічильником має цикл з передумовою;

                  1.6.3.   Цикл лічильником має цикл з лічильником;

                  1.6.4.  Цикл передумовою має цикл з лічильником;

                  1.6.5.  Цикл передумовою має цикл з передумовою;

                  1.6.6.  Цикл передумовою має цикл з лічильником;

                  1.6.7.  Цикл ісляумовою має цикл з лічильником;

                  1.6.8.  Цикл післяумовою має цикл з передумовою;

                  1.6.9.  Цикл післяумовою має цикл з післяумовою.

1.7.  Рекурсивні алгоритми:

                    1.7.1.  Алгоритм з рекурсивною процедурою;

                    1.7.2.  Алгоритм з рекурсивною функцією;

1.8.  Ітераційні алгоритми без рекурсії:

                    1.7.1.  Алгоритм з процедурною ітерацією без рекурсії;

                    1.7.2.  Алгоритм з ітераційною функцією без рекурсії;


Зразки алгоритмів:  https://pythontask.pp.ua/



Немає коментарів:

Дописати коментар