неділя, 30 серпня 2020 р.

Форматування комірок в табличному процесорі MS Excel

 

Практична робота 1

Форматування комірок в табличному процесорі  MS Excel

Виконати форматування комірок в MS Excel

1.На Аркуш1 у жовту комірку С5 з висотою 30 пт та шириною 50 пт записати зелене слово «Вінниця» розміром 12, а потім вставити примітку в С5. У цю примітку записати слова «Герб Вінниці». Для залиття тла цієї примітки використати зображення, на якому є герб Вінниці. До тла примітки застосувати прозорість 60%. Межі примітки зробити 6 пт синього кольору.  Перейменувати Аркуш1 на «Вінниця» і ярличок цього акруша  зафарбувати в червоний колір.

2.  Користуючись маркером автозаповнення, на Аркуш2  у діапозон білих комірок B1:B100 з висотою  30 пт  та шириною 20 пт  запишіть послідовність синього кольору із чисел:  -10,25; -10; -9,75; … і  розміром 10 пт .  Виділіть цей діапазон B1: B100 і змініть в ньому числовий формат на дробовий формат(чисельник/знаменник).  Виділіть цей діапазон B1: B100 і використайте умовне форматування: 1)  відмітити зеленим кольором комірки з числами, що задовольняють умові  -8<b<-5;  2) відмітити червоним  кольором комірки з числами, що задовольняють умові  b<-9; 3) відмітити жовтим кольором комірки з числами, що задовольняють умові  b>-4;  Перейменувати Аркуш2  на «Прогресія» і ярличок цього акруша  зафарбувати в зелений колір. На цьому аркуші побудуйте точкову діаграму за даними числами і задайте для цих даних формулу, тобто вказати лінійну функцію тренду.

3. На Аркуш3 у синю комірку А5 з висотою 26 пт та шириною 20 пт запишіть число-пі:  3,1415926. У зелену комірку В6 з висотою 27 пт та шириною 25 пт  запишіть число-експоненту:  2,718281828. Використовуючи адреси комірок А5 та В6, у синю комірку С7 з висотою 21 пт та шириною 20 пт запишіть формулу, яка обчислює значення виразу:

С7 =max{2,7182818287 +|3,1415926/9 -3,14159260,5|;    2,7182818288 +|3,1415926/6 -3,14159260,8|; 200,928475}.

Обмежтесь двома цифрами після десяткової коми.  Перейменувати Аркуш3  на «Максимум» і ярличок цього акруша  зафарбувати в жовтий  колір. 

4.Користуючись  формулою випадкових чисел, на Аркуш4  у діапозон білих комірок B1:E6 з висотою  23 пт  та шириною 18 пт запишіть послідовність синього кольору із випадкових  чисел від 10 до 10 000.  Під кожним стовпчиком та за кожним рядком знайти для усіх  відповідних  діапазонів: відповідні середні  значення рядка(стовпчика), максимум, мінімум, медіану, моду, діапазон вибірки рядка(стовпчика).  Перейменувати Аркуш4 на «Статистика» і ярличок цього акруша  зафарбувати в синій  колір.  Скористатися для усієї таблиці  B1:E6  умовним форматування комірок і помітити їх інструментом «Гістограма», потім  «Кольорові шкали», потім «Набір значків».

5.  Встановіть відповідність між діапазоном клітинок та кількість клітинок і пофарбуйте їх на Аркуші 5.

 1

A1:E4

 

А

5

 

1

 

2

A2:B5

 

Б

20

 

2

 

3

F1:F4

 

В

4

 

3

 

4

А2:А6

 

Г

8

 

4

 

6. Перейменувати АРКУШ6 на «Діаграми». Побудуйте такі типи діаграм за випадковими даними у стильно оформлених розумних таблицях на цьому аркуші:  А) Гістограма;    Б) Бульбашкова;  В) Пелюсткова;   Г) Кругова; Д)Лінійчаста. Який тип діаграми доцільно вибрати для побудови діаграми зміни курсу валюти за роками? Який тип діаграми доцільно вибрати для побудови діаграми вмісту вітамінів у продукті?

Відформатуйте назву  бульбашкової діаграми, тло пелюсткової діаграми, легенду кругової діаграми, підпис імен рядів гістограми.

8. На Аркуші 8  створіть стильно оформлений  графік чергування у класах школи  на основі випадаючих списків із 7 учнів на весь тиждень у трьох кімнатах, якщо в на одну кімнату повинно щодня чергувати по 2 учні. У комірки,  що означають дні тижня, треба вибирати із випадаючого списку, у комірки,  що означають учнів, вибирати із випадаючого списку, у комірки,  що означають номер кімнати, треба вибирати із випадаючого списку.  Однакових пар чергових не повинно зустрічатися у під час чергування протягом усього тижня. Перейменувати аркуш8 на «Чергування».

Для аналізу справедливості розподілу усіх учнів на чергування треба на Аркуші9 створити три таблиці: 1) Таблиця 1 перевіряє черегування різних пар  в різних кімнатах, якщо у таблиці хоча б одна пара зустрічається  більше одного разу, то під таблицею  зробити висновок1: «несправедливий», у протилежному випадку висновок1  записати «справедливий». 2) Таблиця 2 перевіряє кількість днів чергувань кожного учня, якщо усі учні чергували однакову кількість днів, то зробити під таблицею висновок2: «справедливий», у протилежному випадку у висновок2  записати «несправедливий»;  3) Таблиця 3 перевіряє черегування кожного учня в різних кімнатах, якщо усі учні чергували в усіх кімнатах, то під таблицею  зробити висновок3: «справедливий», у протилежному випадку висновок3  записати «несправедливий».  Перейменувати аркуш9  на «Перевірка».

 

Практична робота 2

Табличний процесор MS Excel

Форматування об’єктів в клітинках електронних таблиць

Завдання А. На Аркуш1 - в жовту захищену збільшену клітинку А1  з виділеними межами  налаштувати примітку, в якій написані невидимі сині слова: «ПІП учня, клас, дата створення».

1)діапазон жовтих клітинок D2:F5 змінити на  числовий формат;

2) заповнити діапазон клітинок D2:F5 випадковими синіми цілими числами від -100 до 200;

3)перефарбувати межі і заливку цих клітинок D2:F5 в оранжевий колір і захистити ці клітинки; 

4)в червоній клітинці D1 записати збільшену вдвічі суму усіх чисел  діапазону D2:F5 і зробити число невидимим;

5)в жовтій клітинці Е1 записати зменшене на 99% найбільше число із  діапазону D2:F5, і захистити клітинку Е1;

6) в синій клітинці F1 записати збільшене на 127% найменше число із  діапазону D2:F5,  і зробити це число невидимим в F1; 

7)в червоній клітинці G1 записати збільшену в півтора рази кількість додатних  чисел  із діапазону D2:F5, і захистити її;

 8) в клітинці Н1 записати зменшену в чотири рази кількість від’ємних чисел із діапазону D2:F5 і захистити її.

9) в білій клітинці І1 записати кількість парних чисел  діапазону D2:F5 і захистити її.

10) в сірій клітинці К1 записати кількість  чисел, що діляться на 3 націло з  діапазону D2:F5 і захистити її.

11)в фіолетовій клітинці М1 записати кількість  чисел, що діляться на 4 і на 3 націло з  діапазону D2:F5 і захистити її.

12)в зеленій клітинці Р1 записати суму від’ємних непарних і додатніх парних чисел, з  діапазону D2:F5 і захистити її.

Завдання Б.  На Аркуш2 - в зелену захищену збільшену клітинку А1  з виділеними межами  налаштувати примітку, в якій написані невидимі білі слова: «ПІП учня, клас, дата створення».

1) діапазон клітинок В2:С5  змінити загальний формат на текстовий формат;

2) заповнити клітинки із діапазону В2:С5 за допомогою налаштованого списку: ПН, ВТ, СР, ЧТ, ПТ, Сб, НД і захистити діапазон;

3) виділити червоні  межі та пофарбувати слова в синій колір;

4)збільшити розміри символів в усіх клітинках цього діапазону на 9 пт і налаштувати відповідну висоту та ширину клітинок;

5.1) вставити примітку до першої клітинки цього діапазону з текстом «Тяжка робота»  та залити довільним  рисунком із файлу.

5.2)в жовтій клітинці Е1 записати кількість слів ПН та ПТ із  діапазону В2:С5, і захистити клітинку Е1;

6) в синій клітинці F1 записати збільшене на 197% кількість слів ЧТ та НД із  діапазону В2:С5, і зробити це число невидимим в F1; 

7)в червоній клітинці G1 записати збільшену в півтора рази кількість слів ВТ та СР  із діапазону В2:С5 і захистити її;

 8) в клітинці Н1 записати зменшену в чотири рази кількість вихідних днів із діапазону В2:С5 і захистити її.

9) в білій клітинці Т1 записати кількість робочих днів  діапазону В2:С5 і  виділити їх червоним.

10) в сірій клітинці К1 записати кількість  днів, що не є ПН з  діапазону В2:С5 і захистити її.

11)в фіолетовій клітинці М1 записати кількість  днів, що не є ЧТ, не є НД з  діапазону В2:С5 і захистити її.

12)в зеленій клітинці Р1 записати суму  чисел в усіх пофарбованих клітинках, з  Аркушу2 і захистити її.

Завдання В.  На Аркуш3 змінити формати діапазонів клітинок табличного процесора:

3)G2:J7 - на відсотковий; а) заповнити цей діапазон випадковими дробовими числами від 0 до 1; б) виділити межі та перефарбувати в сіру заливку; в)в червоній клітинці G1 записати кількість чисел цього діапазону, що більше половини; г) в жовтій клітинці Н1 записати кількість чисел, що менші 0,5;  д) в жовтій клітинці Н3 знайти середнє арифметичне чисел цього діапазону; е) збільшити число в жовтій клітинці Н1 в тричі;  є) збільшити число в жовтій клітинці Н3 на 500%. 

 

Практична робота 3

 Табличний процесор MS Excel

Форматування об’єктів в клітинках електронних таблиць

Завдання 1.  На Аркуш4 змінити формати діапазонів клітинок табличного процесора:

4)Н2:Н8 - на фінансовий; а)заповнити клітинки діапазону із налаштованого  списку: $100;$200;$300; $400;$500;$600;  $700;$800;$900; б)виділити і створити  гістограми в клітинках цього діапазону; в)вставити в першу клітинку діапазону повідомлення для вводу: «Гроші для кредиту»; г) в останню клітинку діапазону Н2:Н8 налаштувати примітку з текстом: «Дата повернення кредитів: 20.12.2021» з текстурною заливкою.

Завдання 2.  На Аркуш5 змінити формати діапазонів клітинок табличного процесора:

5)І2:І8 - на дробовий; а)заповнити клітинки цього діапазону із налаштованого списку: 0,5; 4,02; 1,04; 3,004;  б)виділити і створити точкову діаграму та вивести лінію тренду;  в) виділити і створити  кольорові шкали в цьому діапазоні; в)вставити в першу клітинку діапазону повідомлення для вводу: «Похибки обчисель»; г) в останню клітинку діапазону налаштувати примітку з текстом: «Дата обчислення похибок» з градієнтною заливкою.

Завдання 3.  На Аркуш6 змінити формати діапазонів клітинок табличного процесора:

6)J2:J8 - на експоненціальний; а)заповнити клітинки із налаштованого списку: 5000000; 470000; 3000,000002; 1000,004;  б)виділити діапазон і створити точкову діаграму;  в) знайти лінію тренду та лінію прогнозу; г)побудувати графік на основі чисел діапазону.

Завдання 4.  На Аркуш7 змінити формати діапазонів клітинок табличного процесора:

7)С12:С19 – змінити на текстовий, а) заповнити клітинки із налаштованого списку: ПН, ВТ, СР, ЧТ, ПТ, Сб,НД  б)виділити межі та пофарбувати слова; в) захистити усі клітинки діапазону: г) для захищеної  клітинки С19  створити примітку з текстом та малюнком; д) до клітинки С20 прив’язати малюнок так, щоб  змінювалися межі малюнку разом з межами клітинки; є)для синьої клітинки С12  створити повідомлення для вводу: «Увага! Цілком відкрита інформація.

Завдання 5.  На Аркуш8 виконати:

1)А2 - до клітинки  А2 прив'язати будь-яке зображення, яке змінюється  разом з розмірами клітинки; налаштувати для А2 примітку та невидиме слово: «ПІП учня, клас, дата створення».

2)В5 - в клітинки  В5 вставити  міні-діаграму вигляду «Виграш-програш» для чисел:  9,7,5,3,1; перефарбувати елементи діаграми в різні кольори.

3)С2 – в зелену клітинку С2 з виділеними межами  налаштувати формулу випадкових чисел від 32 до 82. Зменшити  число з клітинки С2 на 10,8% і записати в зелену клітинку С6. Збільшити  число з клітинки С2 на 0,8% і записати в синю клітинку С7.

4)J18 - в оранжеву клітинку з виділеними межами  налаштувати вертикальну орієнтацію: слова: “Excel”.

5)А1- в жовту клітинку з виділеними межами  налаштувати невидиме слово: «ПІП учня».

6)D10:D20 – для клітинок  заповнити числа за допомогою маркера автозаповнення: 2, 4, 6, …. І захисти ці клітинки.

7)В10:В20 - для синіх клітинок  заповнити слова за допомогою маркера автозаповнення: ПН1,ПН2,ПН3 ….

8)G12: G14- до клітинок  прив'язати зображення, які змінюють розміри разом з розмірами клітинки;

9)Н15 - в клітинки  додати  міні-діаграму для чисел:  9,7,5,3,1; перефарбувати елементи діаграми в різні кольори.

10)S12 – в зелену клітинку S12 з виділеними межами  налаштувати формулу випадкових чисел від 297 до 382; в клітинці S13 записати остачу від ділення числа в S12 на 13; знайти неповну часткувід ділення  S12 на 7; знайти найменше число в S13: S14;

11)J18 - в оранжеву клітинку з виділеними межами  налаштувати вертикальну орієнтацію: слова: “Excel”.

12)А1- в жовту клітинку  з виділеними межами  налаштувати примітку та невидиме слово: «ПІП учня, клас, дата створення».

 

Немає коментарів:

Дописати коментар